BLOG


Kaosun Düzeni: 2023

Dünyanın her yerinde olduğu gibi biz de pandemi sonrası huzurlu bir dönemi hevesle bekliyorduk. Ancak öncesinde ‘yeni normal’ olarak adlandırdığımız, sorunsuz bir dönemi kucaklamak üzere olmadığımız da bir gerçek. Daha hızlı hatta ani değişimlerin yaşandığı bu yıl büyük felaketlerle birlikte siyasi ve medya kutuplaşmasının olduğu, tedarik zinciri sıkıntılarının devam ettiği, enflasyon, borç ve jeopolitik çatışma dünyasını kucakladık.

Dünya bu ortamda hızla değişirken tüketicilerin beklentileri de evrim geçiriyor. Yeni çağın kapıları aralanırken, pandemi sonrası dönemde toplumlar daha talepkar, daha acil ve daha kararsız hale geldi. Bütün bunlar ışığında 2023, tüketicilerin güvenini temel alan bir yıl olacak. Markaların, tüketicilerin refahını artırmayı hedefleyen ve yeni trendlere uygun yaklaşımlar sergilemeleri hayati önem taşıyor. Markaların, duygusal zekayla liderlik etmeleri ve marka misyonlarında ruh sağlığına öncelik vermeleri gerekiyor, özellikle Türkiye’de buna çok daha fazla ihtiyacımız var. 2023 daha ruhani bir yaratıcılık beklentisi ve topluluk oluşturma yönelimi gibi özellikleriyle birlikte geldi. Bu yıl, insanların zihinsel ve bedensel refahına odaklanmamız çok daha etkili sonuçlar ortaya koyacak.

Teknoloji de 2023'te hızla ilerliyor. Metaverse ve yapay zeka her yönüyle keşfe açık ve etkili bir alan sağlıyor. Markalar, bu değişimlere uygun davranarak teknolojiye adapte olmaya 2023 yılı içinde başlamalılar, eğer başlamadılarsa! Ayrıca, teknolojik yenilikler ve dijital evrim markaların tüketici davranışlarına daha fazla odaklanmalarını sağlayacak.

Bütün bu gelişmelerle birlikte, bu yılın markalar için değişim ve fırsatlarla dolu bir dönem olacağını düşünüyorum. Markaların daha vizyoner olması önünde herhangi bir engel yok. Tüketiciler buna çoktan hazır ve hatta tüketiciler markalardan kendi yapamadığı, vicdanını rahatsız eden konularda hareket bekliyor. Radikal ve dönemin ruhunu yakalayan her iletişim büyük ilgi görüyor. Çünkü artık buna, güven beklentisi artan tüketiciler olarak, daha fazla ihtiyacımız var. Tüketiciler artık markalardan daha fazla şeffaflık, sosyal sorumluluk ve çevresel duyarlılık bekliyor. Markalar, tüketicilerin güvenini kazanmak için bu değerleri temel alan bir tutum benimsemeli ve bunu sadece sözde değil, eylemde de samimi bir yaklaşımla göstermeli.

Eğer 2023 pazarlama iletişimi trendlerimizi merak ediyorsanız veya markanız için özel bir trend analizi yapılmasını isterseniz, bizimle iletişime geçebilirsiniz.