BLOG


B2B Markaları neden sosyal medya kullanır?

Şirketler arası pazarlama (B2B), geleneksel pazarlama ile devam etmek yerine neden dijital pazarlamada da yer almalı? Geleneksel pazarlama ile yeterince kazanç elde ettiğini düşünen markalar dijitalde yer almayıp adeta kendi yağında kavruluyor. Bu bir tercih mi yoksa trendlere hakim olamamak mı bilemiyoruz.

Öncelikle günümüzde her mecranın dijitalleştiğini ve bu duruma ayak uydurmamız gerektiğini bilememiz gerekiyor. Geleneksel pazarlamada öncü olan birçok marka, dijitali de sadece kazanç sağlayıcı bir mecra olarak görmekte. Dijital pazarlama, kazanç sağlamanın yanında bir marka için en önemli olan 3 etmeni de karşılamakta; Marka Bilinirliliği - Marka Değeri - Marka İtibarı

B2B Firmaları Sosyal Medyada Neden Var Olmalı?
B2B satış odaklı yaklaşımın dijitalde gerçekleşmesi, sosyal medyada pazarlamasının sağlanması muhtemel olduğu gibi, büyük firmaların sosyal medyada ‘’Marka Bilinirliliğini’’ artırmak için kullandığını, içerik türleri ve kampanyalarından anlayabiliyoruz. Marka bilinirliliği bir marka için en önemli konu olabilir. Bir markanın var olduğunu bildikçe anlayabiliriz.

Right Place, Right Time, Right Attitude
Her sosyal medya platformu aynı mıdır? Tabii ki hayır!
Her platformun kendi kitlesi, kitlesinin davranış çeşitliliği, demografik ayrımları vs.’leri vardır ve bu gibi konularla platformalar birbirinden ayrılır.
Doğru bağlantıyı doğru platformdan kurabiliriz. Özellikle B2B markaları Linkedln platformunu gündem içeriklerini, yapılan işleri ve iç gündem konularını doğru bir aktarım ile paylaştığında, diğer firmalar ile doğru bir bağlantı kurduğunu görebiliriz.
Günümüzde Z ve Y jenerasyonlarının en etkin şekilde kullandığı, market alanı gelişen Instagram platformu, aslında birçok B2B markasının tercihi olmuyor. Yapılan araştırmalara göre bir markanın sosyal bir marka olması, kitlelerin takibi için en önemli etkilerden biridir. Trendleri ve gündemi dikkatlice takip edip paylaşımlarını kendi vizyonuna uyarlayan markalar sosyal bir marka olma yolunda hep bir adım önde oluyor. Sosyal sorumluluk projeleri, farkındalık projeleri, yarışmalar ve kişilere dokunan birçok proje Instagram için harika paylaşım temalarıdır. Instagram genç ve dinamik kitlesi ile markanızın bilinirliliğini ve prestijini artırmanın yollarından en önemlisidir.

Bölünen demografik farklar ile oluşan platform çeşitliliği, markaların aslında her platformda yer alabileceğini bizlere gösteriyor. Bir markanın fikirlerini, vizyonunu ve kriz yönetiminde kullanacağı en önemli platform Twitter’dır. Twitter, kitleden birebir dönüş alınabilen, fikirleri saydamlığı ile ele alabileceğimiz ve tabii ki bilinirliliğimizi arttırabileceğimiz platformlardan biridir.

Video içeriklerinin popülaritesinin arttığı günümüzde, YouTube; bir markanın hikayesini anlatabileceği, tabii ki entegrasyonu ile Google aramalarında kitlenin karşısında çıkabilmek ve diğer rakiplerinden bir adım önde olmak için harika bir platformdur.

Günümüzde sosyal bilinirlilik kitle endeksi, X kuşağının hakimiyeti sebebi ile düşen Facebook platformu aslında B2B markaları için çok idealdir. Her markanın Facebook sayfasının olması zorunludur, fakat birçok marka bu platform için aktif olarak farklı içerik oluşturmamakta. Fakat kitlesinin davranış özellikleri yarı sosyal yarı kurumsal bir yapıya dönmesiyle her B2B markasının içerik oluşturması gereken bir platform haline geldi.

Sosyal medya platformlarının kitle ayrımı ve kullanım alanlarının, B2B markaları olmak üzere her markaya uygun olduğunu görmüş olduk fakat tabii ki en önemli uygunluk belirleyici etken ‘’İçerik Temalarıdır’’

İçerik Temalarının Önemi
İçerik temaları ve temaların paylaşım platformları bir markanın doğru strateji yapmasını sağlayan en önemli etkendir.

Her platformun kitlesine göre oluşturulan içerik teması öne çıkmalıdır. Eğer bir marka, ‘’marka bilinirliliğini’’ arttırmada her platforma aynı içeriği oluşturmakta ısrar eder ise, doğru olan sadece bir platformda başarılı olur ve diğer kitlelere ulaşması pek mümkün olmaz.

Araştırmalara Göre;
B2B firmalarının %85’nin sosyal medya hesapları var.
Yatırımcıların ve müşterilerin %95’i bütün şirketlerin sosyal medya hesabı olması gerektiğini düşünüyor.
10 müşteriden 9’u gerçekten satın almaya karar verdiğinde, sosyal medya üzerinden araştırma yapıyor.
Müşterilerin %90’ı aramaya araştırmayı Google üzerinden başlıyor.

Kaynakça:
https://www.atiner.gr/journals/business/2015-1-1-2-Abdelmoety.pdf
https://lucdigi.com/tr/b2b-pazarlama-icin-google-arama-konsolu-nasil-kullanilir/
https://www.iyzico.com/blog/b2b-b2c-ve-c2c-nedir-arasindaki-farklar-nelerdir/
https://www.proquest.com/openview/a872ac30862c6ed0d5d16eae960ea600/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2026366&diss=y
https://pazarlamaturkiye.com/sosyal-medya-kullanim-istatistikleri/